Friday, August 14, 2009

+ sambung perkataan INI..... +

hi + salam,

sebelum aku start story...aku nk mintak maap pada insan2 yg sudi mengintai blog ku yg xseberapa ni... yela en3 dlm blog ni saling xtumpah sepeti itu BISKUT "sikijam ada....sikijam xda..." maklomla...aku bukanla insan yg diberi bakat menulis seperti blogger yg lain.....bukan senang OOoo mau tulis blog...bukan hanya idea yg perlu kita bekalkan tp jg pertimbangan2 utk perkara2 tetentu yg tidak boleh sewenang2nya kita dedahkan dan coretkan dlm blog....byk pkr yg perlu di 'tapis' sebelum memula bicara.....S.T.O.P




so, back to story.....

bila tgk tajuk mesti rmi yg teruja dan bekoba2 nk sambung perkataan yg bakal aku berikan....tp malangnya bukan itu tujuan sebenar isi en3 aku kali ni....

alkisahnya bemula bile aku gi cls td.....sepeti bese balik dr opis aku akan tdo jap utk recharge otak aku yg da kering kt opis sepanjang hari ~ cet !! cm ada keje c(=

sambung....

cls start 6.30pm tp sepeti bese aku akan lewat...maybe 10 to 15 minit..lol bebeza dgn hari2 bese arini aku bukan lambat 10 to 15 minit tp lewat 1 jam...mimpi siok sgt smpi xseda...

aku pun dgn relax bgun, mandi, siap, packing brg tuk blik umah ayah bonda lps cls nti......
bila toleh ke dinding jam tepat 728pm...tedetik dihati ku..."eh, ok da time ni....skng mesti dorg break...gerak skng ok dah ni...."

aku pun start enjin terus memecut ke uni...smpi parking aku msg si L....
"L....da break ke??" ...L jwb " belum...." aku pun tgu di kete..........

[ aku tau korg sume mesti ngah garu2 kepala yg kemumurnye btaburan di baju sambil bebunyi "eh, bile nk start cite daa.....?? pe yg budak ni cuba nk smpikan daa....."]

relax2....jgn GOPOH.....kita sambung lagi....

ok,lepas bemsg2 dgn L...aku pun lepak di cafe tgu dorg kua...bila 10 minit tgu, dorg pun kua...
kami lepak2 dan mkn....

masuk je cls ....pembelajaran pun bemula....

lecturer aku ni jenis org yg suka ckp xlepas.....maksud aku bila ckp serupa cm cikgu2 tadika yg bunyi nye gini "
contoh 1:
....bila bad debts high, income kena tax akan ren......*dia stop ...
contoh 2:
..."so, kita tgk summary...tgk sum....*dia stop

klu korg jd aku mesti korg akan sambungkan ayat dia kan....??? KAN?? KAN?? klu "TAK" pun paksa diri anggukan kepala smbil semua sekali sebut..."Kan......

bagus2....camtula.....ngee~

sambung ...

so, disebabkan itu jugaklah aku slu sampuk ckp dia.....

aku pun sambung......

contoh 1:
....dah....
contoh 2:
....mary....

cukup dua kali aku smbungkan ayat dia....tetiba dia sound aku "ei....xusahla smbg ayat sy...nk dpt "E" ke??? ..........aik , KAEDAHNYA.....xbole smbung....!!!! *&%^$#@&* sengal....
dah dia ckp tesekat2 cm suh smbg ayat dia...aku smbg la....klu xnk org smbg xyah la buat ayat sekat2 gitu...*&%%$^# urgh !!


so....itula sebenanya yg cuba aku smpikan....
hopefully smpi la hendaknya ...


SEKIAN

2 comments:

Anonymous said...

lecturer ko gagap ke?

Anonymous said...

rat,
bkn stkt cls tax jerk ko suke smbg ayat..
cls lain pun sama...
kdg2 tu lect. nk ckp lain tp ko smbg ayt lain plak..
kn dh kena gelak dgn bdk2...
cian ko...

Related Posts with Thumbnails